TRX és egyéb szuszpenziós edzés:

A súlyzókkal  leginkább a nyomóerőnket tudjuk fejleszteni. Ezt remekül kiegészítik a szuszpenziós rendszerek, amik a húzóerő növelésére lettek kitalálva.

Szuszpenziós eszköznek hívjuk a felfüggesztéssel rendelkező felszereléseket. Ilyen a tornász gyűrű, a TRX és a G-Flex. A szuszpenziós edzés már régóta bevált módszer. A hevederek segítségével magunknak tudjuk beállítani a gyakorlatok nehézségét, méghozzá a testünk dőlésszögével, saját képességeinknek megfelelően



TRX

A TRX-et az amerikai haditengerészet elit csapata fejlesztette ki. Megalkotását tulajdonképpen a szükség szülte: a hajókon, tengeralattjárókon szolgáló katonáknak nem áll rendelkezésére sem változatos eszközkészlet, sem megfelelő hely a sokoldalú edzésekhez. Mára az egyik leginnovatívabb fitness eszközzé vált világszerte.  A TRX egy hordozható funkcionális tréning eszköz, mellyel erőt, egyensúlyt, hajlékonyságot és a mély izmok stabilitását tudod fejleszteni. Véleményem szerint az RKC rendszere után az egyik leghatékonyabb mozgásforma. Nagyon nagy előnye, hogy könnyű szállítani, univerzális. Azok is hatékonyan edzhetnek vele, akik nem használhatnak súlyzókat. A kettlebell edzéshez hasonlóan funkcionális edzést végzünk a TRX-el, vagyis a testet teljes egészként kezeljük, nem külön izomcsoportonként. A tréning nem izolált, stabil és instabil felfüggesztési pontoknak köszönhetően, az egyes gyakorlatoknál a törzsizmokat is meg kell dolgoztatni, ez teljesen új terhelést jelent  testünk elfeledett izmainak. A TRX-en végzett stabilitásgyakorlatok zseniálisak. Korrekciós gyakorlatokra kiváló, remekül lehet vegyíteni a kettlebell edzéssel.

 

Számtalan gyakorlat, akár a gyenge pontjainkat is megerősíthetjük vele.

A szuszpenziós edzés régi idokre tekint vissza. Nagy múlttal rendelkezik.




TRX edzés, nem csak divat. Nőnek, férfiaknak egyaránt ajánlott.



TRX remekül feldobja, szinesíti a kettlebell edzéseket.

TRX gyakorlatok videója

 

 


Egyéb hasonló, mégis nagyon eltérő eszközök:


Tornászgyűrű

Sokan azt állítják, hogy a TRX gyakorlatok teljesen kiválthatók vele. Tény, hogy sok gyakorlatra ez igaz, mégis az a véleményem, hogy TRX-szel komfortosabb az edzés és a felhasználási terület is megdöbbentően szélesebb.De ha otthon tornászgyűrűd van, akkor sem kell kétségbe esned, egy kis kreativitással tökéletes kiegészítője lesz a kettlebell edzéseknek...


G-Flex

A G-Flex a hagyományos felfüggesztéses edzésrendszerek és eszközök továbbfejlesztett változata, mely a funkcionális, saját testsúllyal végzett edzésmódszerre épül. Különlegessége az a csigás áttétel, mely lehetővé teszi, hogy a tér bármely irányába szabad mozgást lehessen végezni, akár asszimetrikusan is.  A lehetőségek korlátlanul variálhatók. Jelenleg meglehetősen gazdaságos áron kapható, így sokmindenki számára elérhető ez a remek eszköz.


TRX Rip Trainer

A TRX Rip Trainer egy másfél méter hosszú gumi hevederre erősített bot. Kialakítása miatt folyamatosan asszimetrikusan terheli használóját, így biztosítja a rotációs stabilitás extrém fejlesztését. A rugalmas heveder egészen 5 méter hosszúságúra képes kinyúlni, így elegendő teret ad a különféle gyakorlatokhoz. Új színt visz az edzésekbe, bár az ára aránytalanul magas.






Tornászgyuru kiválóan alkalmas a legtöbb gyakorlat elvégzéséhez.



 
A G-Flex továbbfejlesztett TRX.



TRX RIP Trainer.

TRX állvány, hasznos, kényelmes.G-flex felfüggesztése.TRX RIP Trainer.